Eğitim Felsefesi ve Temel Değerler

 

Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümü, öğrencileri giderek küreselleşen bir dünyada başarılı olmak için gerekli becerilerle donatan dinamik bir öğrenme ortamı geliştirmeyi hedef edinir. Felsefemiz, yetkinlik ve iletişim temelli öğrenmeye dayanan çok yönlü bir metodolojik yaklaşım üzerine inşa edilmiştir.

Temel ilkelerimiz aşağıdaki gibidir:

  • Eleştirel Düşünürler ve Etkili İletişimciler Yetiştirmek

Eleştirel analiz, sentez ve düşünmeyi programımız boyunca merkeze alınır. Öğrenciler karmaşık fikirlerle ilgilenmeye, kendi fikirlerini oluşturmaya ve akademik ortamlarda hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde İngilizce iletişim kurmaya teşvik edilir. Bu, onları yalnızca bölümlerindeki akademik çalışmaları güvenle sürdürmeye değil, aynı zamanda bölüm derslerine ve tartışmalarına aktif olarak katılmaya da hazırlar.

  • İnteraktif Öğrenme Yoluyla Yaşam Boyu Öğrenenleri Teşvik Etmek

Keşif temelli metodolojileri bir araya getirerek öğrenme sevgisini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Öğrenciler, yapay zeka destekli uygulamaların yanı sıra etkileşimli araçlar ve ilgi çekici kurum içi materyaller kullanarak eğitim yolculuklarının aktif katılımcıları olurlar. Bu yaklaşım, onları seçtikleri akademik disiplinlerde başarılı olmak için gerekli eleştirel düşünme ve araştırma becerileriyle donatır.

  • Akademik ve Mesleki Başarı için 21. Yüzyıl Becerileri Oluşturmak

Müfredatımız dil ediniminin ötesine geçerek işbirliğini, dijital okuryazarlığı ve eleştirel düşünmeyi teşvik etmektedir. Bu beceriler, öğrencileri yalnızca akademik çalışmalarında değil, seçtikleri alan ne olursa olsun gelecekteki mesleki yaşamlarında da başarılı olmaya hazırlar.

  • Donanımlı Bireyler Yetiştirmek

Boğaziçi Üniversitesi'nin misyonuyla uyumlu olarak, güçlü etik değerlere sahip, çeşitliliğe değer veren, yerel ve küresel sorunlarla ilgilenen bireyler yetiştirmek için çalışıyoruz. Öğrencilerimiz, akademik çalışmaların karmaşıklığını aşabilecek ve seçtikleri alanlara önemli katkılarda bulunabilecek donanıma sahip olmalarını hedefliyoruz.

 

Nihai amacımız, öğrencilerimizi etkili, özdenetimli ve özerk öğrenenler olmalarını sağlamaktır. Akademik dürüstlük, yerel ve küresel etik ve yaşam boyu öğrenmeye bağlılık konularında güçlü bir temele sahip, işbirlikçi, eleştirel düşünen mezunlar yetiştirmeyi amaçlıyoruz.

Öğrencilerin ihtiyaçlarına ve güncel gerekliliklere dayalı olarak, öğretim görevlilerimiz de sürekli olarak mesleki gelişimle ilgilenen yaşam boyu öğrenenler olarak yüksekokulumuzda yer almaktadırlar. Öğrencilerimize aşılamayı hedeflediğimiz becerileri, yaklaşımları ve temel değerleri öğretim görevlilerimiz yoluyla modelleriz. Ayrıca öğretim görevlilerimiz, en iyi uygulamaları paylaşarak ve sürekli iyileştirme kültürünü teşvik ederek öğrencilerin ilerlemesinin ve öğrenme sürecinin geliştirilmesinin önemli bir parçası olurlar. 

Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümü'nde, öğrencilerin gelişimini izlemek ve iyileştirme alanlarını belirlemek için biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmelerin bir kombinasyonu kullanılmaktadır. Biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmeler, hem öğretim görevlilerinin öğretim stratejilerinin etkinliğini değerlendirmelerini hem de öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşmadaki ilerlemelerini izlemelerini sağlayan sürekli bir yansıtıcı araç olarak işlev görmektedir.

Eleştirel düşünen ve yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirme taahhüdümüz sadece eğitim felsefemizde ifade edilmekle kalmamakta; öğrenme ortamımızın tasarımına ve uygulamasına da nüfuz etmektedir. Bu sayede neyi başarmayı hedeflediğimiz ve bunu nasıl başardığımız arasında bir sinerji yaratarak öğrenci öğrenimi üzerindeki etkiyi en üst düzeye çıkarmayı amaçlamaktayız. 

YADYOK, bu değerleri besleyerek öğrencileri, çevrelerindeki dünyaya anlamlı bir şekilde katkıda bulunmaya hazır, sorumlu vatandaşlar ve başarılı profesyoneller olmaları için donatır.