Eğitim Yöntemi

 

Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümü, çeşitli akademik bölümlerin ihtiyaçlarını karşılamak ve öğrencilerin mevcut genel İngilizce yeterlilikleri ile bölüm müfredatlarında gerekli olan Akademik İngilizce arasındaki boşluğu doldurmak için çok yönlü bir metodolojik yaklaşım kullanmaktadır. Bu yaklaşım, öğrenme hedeflerinin açıkça tanımlanmasını ve öğrencilerin akademik başarı için ihtiyaç duydukları belirli becerilerle doğrudan bağlantılı olmasını sağlayan yetkinlik odaklı bir temele dayanır. Bu temeli, ezberin ötesine geçen, öğrencilerin iletişim becerilerini tartışma ve sunumlar gibi gerçek dünyadaki akademik etkileşimleri simüle eden otantik bağlamlarda aktif olarak uygulamaya teşvik eden, iletişim temelli görevler ve etkinliklerdir.

Yabancı Diller Yüksekokulu, keşfederek öğrenme metodolojilerini kullanarak aktif öğrenmeyi daha da teşvik eder. Öğrenciler, bölümlerine hazırlanmak için özel olarak tasarlanmış kurum içi materyallerin yanı sıra yapay zeka destekli dil öğrenme uygulamaları da dahil olmak üzere etkileşimli araçlar ve platformlar aracılığıyla bilgiyi keşfederek ve inşa ederek öğrenme yolculuklarında aktif katılımcılar olmaya teşvik edilir. Bu kurum içi materyaller, öğrencilere akademik tartışmalara katılmaları ve tamamen İngilizce olarak verilen bölüm derslerini takip etmeleri için temel dilsel araçlar ve kavramsal aşinalık sağlar. YADYOK, bu yöntemleri kullanarak öğrencilerin eleştirel düşünme, işbirliği ve dijital okuryazarlık gibi 21. Yüzyıl becerilerini geliştirmelerini sağlar ve öğrencileri akademik ve profesyonel yaşamlarında başarılı olmaya hazırlar.