Sıkça Sorulan Sorular

1. Öğrenci kartımı ve mail adresimi nereden alabilirim?

Öğrenci kartınızı Güney Kampüs’te yer alan Öğrenci İşleri’nden edinebilirsiniz. Mail adresleriniz, ÖSYM sistemine kayıtlı mail adresinize Üniversitemiz tarafından iletilir.

 

2. Ders kitaplarını nereden temin edebilirim?

2023-2024 akademik yılında kullanılacak olan ders kitapları Kuzey Kampüs’te yer alan Bookstore’dan temin edilebilir.

 

3. Derste yanımda bulundurmam gereken materyaller nelerdir?

Hazırlık eğitimi boyunca derste yanınızda ders kitaplarınızın yanı sıra, sözlük, defter, kalem ve silgi bulundurmanız oldukça önemlidir. Derste anlatılanları not almak ve yeni kelimeleri daha kalıcı bir şekilde öğrenmek için lütfen bu materyalleri derste yanınızda bulundurunuz.

 

4. Hazırlık’ta devamsızlık sınırını aşarsam ne olur?

Devam sınırını aşmanız durumunda sınıf listelerinden çıkarılırsınız ve derse katılım hakkınız ile dönem içi sınavlarına girme hakkınızı kaybedersiniz. Aynı zamanda Kış ve Bahar BUEPT sınavlarına giriş haklarınızı da kaybetmiş olursunuz.

 

5. Devamsızlığımı nasıl görüntüleyebilirim?

Devamsızlığınızı registration.boun.edu.tr adresine giriş yaptıktan sonra ilgili menüde görüntüleyebilirsiniz.

 

6. Devamsızlıktan kalsam bile TOEFL veya IELTS sınavı ile muafiyet alabilir miyim?

Alabilirsiniz.

 

7. Sınavlar, sınıflar veya ders programları gibi önemli duyuruları nasıl takip edebilirim?

Öğrencilerimizi ilgilendiren tüm duyurular YADYOK web sitesinde duyurulmakta ve/veya mail olarak öğrencilerimize iletilmektedir. Bu kanallar dışında ulaşılan bilgilere lütfen itibar etmeyiniz.

 

8. YADYOK tarafından gönderilen mailler, mail adresime iletilmiyor. Ne yapmalıyım?

YADYOK tarafından iletilen mailler, registration.boun.edu.tr adresinde “Contact address” olarak belirtilen maillerinize gelmektedir. Bu mail hesabınızı @boun.edu.tr uzantılı mail adresinize çevirmeniz ve BOUN adresinizi düzenli bir şekilde kontrol etmeniz duyuruları zamanında almanız için oldukça önemlidir. Outlook veya iCloud gibi mail sistemleri, Üniversitemiz tarafından atılan mailleri engelleyebilmektedir. Bundan dolayı resmi BOUN adresinizi kullanmanız önemlidir.

 

9. Moodle sistemine erişemiyorum. Ne yapmalıyım?

Moodle sistemine erişebilmeniz için registration.boun.edu.tr sistemine kayıtlı “Contact address”iniz, @boun.edu.tr uzantılı mail adresiniz olmalıdır. Bu değişikliği yaptıktan sonra en fazla 8 saat içerisinde sisteme erişiminiz açılacaktır. Sorun hala devam ederse, Bilgi İşlem Merkezi ile iletişime geçiniz.

 

10. Düzey Belirleme Sınavı’na girmeli miyim?

Hazırlık eğitimi alacağınız yılda Düzey Belirleme Sınavı’na girmeniz, doğru seviyeye yerleşmeniz için oldukça önemlidir. Program değişikliği Düzey Belirleme Sınavı’ndan sonra yalnızca dersin eğitmeninin ve ilgili birimlerin inisiyatifinde olacağı için doğru seviyeye dönem başlamadan önce yerleşmeniz oldukça önemlidir.

 

11. Kayıt dondurmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Kayıt dondurma prosedürü için lütfen ilgili bölümü okuyunuz.

 

12. Remedial öğrenciler için ek ders veya kurs imkanı bulunuyor mu?

Remedial öğrenciler için ek ders veya kurslar, YADYOK İngilizce Hazırlık Birimi’nin ders yüküne bağlı olarak açılabilmektedir. Bu dersler açıldığında YADYOK web sitesinde duyurularak öğrenciler bilgilendirilir.

 

13. BUEPT notumun sayısal değerini öğrenebilir miyim?

BUEPT notunun sayısal değeri ilan edilmez. Sonuçlar, yalnızca harf notu olarak ilan edilir.

 

14. Eğitmenin derse gelmemesi durumunda ne yapmalıyım?

Eğitmen, dersin ilk 15 dakikası içinde sınıfa gelmemiş ise öğrenciler durumu İdareye haber vermekle yükümlüdürler. Bu gibi durumlarda öğrenciler İdare tarafından bilgilendirilir ya da bir başka eğitmen derse girebilir. Dersi devralan eğitmen de yoklama sürecini uygulamakla yükümlüdür. Bu çerçevede yoklama sırasında sınıfta olmayan öğrenciler yok yazılır.